Zurnachat.Com forum, zurna, chat, sohbet, arkadaş, sesli, canlı, bedava, site  

Go Back   Zurnachat.Com forum, zurna, chat, sohbet, arkadaş, sesli, canlı, bedava, site > Spor > Basketbol

Submit Thread >  Add to Tagza.com: Social Bookmarking site Submit to AddThisTo Submit to Digg Submit to Reddit Submit to Furl Submit to Del.icio.us Submit to Google Submit to Yahoo! This Submit to Technorati Submit to StumbleUpon Submit to Spurl Submit to Netscape  < Submit Thread
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30 Kasım 2009, 22:05   #1 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart Basketbol Hakkında Tüm Bilgiler Ve Kurallar & Basketbol Nasıl Oynanır Kuralları


Alt yapı antrenörlüğü yaptığım sürece alt yapı ile ilgili bir çok yazı yazdım.Yıllar geçtikçe bu konu ile ilgili yazdığım ve okuduğum yazılardaki cümleler ve kelimeler hiç değişmedi ,ancak anlamları o kadar derinleştiki işte bunu açıklaya bilmem çok zor.Şimdi acaba o günlerde başka bir cümle ,bana bu gün anladıklarımı anlatabilirmiydi diye düşünmekten kendimi alamıyorum..
Benim için alt yapının daha sağlıklı gelişebilmesi üç ana konu var.
1) Antrenörün elinideki basketbolcu adayı bu sporu çok sevmeli.( Eğer çocuk gece NBA maçı için yataktan kalkıyorsa ancak kendi yaşıtlarının oynadığı bir maçı veya Türkiye liglerini aynı derecede seyretmekten zevk almıyorsa bu gerçekten basketbolu sevdiği anlamına gelmez,bu örneği bir çok veliden duyduğum için verdim).
Gerçek basketbol sevgisi basketbolu sürekli izlemek ,izlediğini taklit etmek,tatilde bile uzakta bir pota görünce muhakak yanına gitmek için çaba sarf etmektir.
2) Bir Antrenör en az yirmi kişilik bir guruba ,oyuncular arasında hiç bir ayırım yapmadan ve her birine eşit zaman ayırarabiliyor,zamanı ve sahayı en etkin şekilde kullanarak temel teknik öğretebiliyorsa en doğru noktayı yakalamış demektir.
NOT: 12 kişi için hazırlanmış hiç bir takım drili ( üçlü örme de dahil)
bu kadar kalabalık bir gurup için uygun değildir.
3) Antrenör, oyuncularlarına öğrettiği temel teknik hareketlerini müsabaka içinde kulanabilecekleri tarzda savunma ve hücum düzenleri uygulatabiliyor,tüm oyuncularına müsabaka içinde eşit süreler verbiliyorsa.
( Bu konuda İdreceleri ve veliler ile başa çıkabiliyorsa )Doğru yolu bulmuş demektir.
Aksi takdirde;
1) Kısa süre sonra başka ve daha kolay,zevkli bir uğraşı ,basketbolun yerini alır.
2) Oyuncu sayısı önce 12 sonra 10 kişiye iner.
3) Müsabakalar başladığında 10 kişi sekize düşer, ilk beş dışında kalanlar isteksizleşir,antrenörün yıldız adayı,yada adayları ,haricinde kalanlar yavaş yavaş basketboldan soğumaya başlar.( Antrenörlerini minnetle anmaz !!)
Bu şartlarda yirmi takımlı bir Alt yapı liginin sonunda elinizde ne kalacaktır.
Eğer bahsettiğim maddeleri uygularsanız hiç olmazsa ,
Oyuncularınız A takıma çıktığında, "Biraz şutu olsaydı,sola gidebilseydi,çok yavaş,savunmayı sevmiyor "diyeceğiniz ,oyuncu sayısı daha fazla olurdu.
1990 lı yılların başında Genç milli takım antrenörlüğü yaptığım dönemde (Canlandırabilmeniz için Mirzat Türkcan o takımdayıdı. ) Rakip takımların basketbol düzenlerini incelerken,dikkatimi, ellerindeki tüm oyunculara eşit süreler vermeleri çekmişti.Slovenya'da Nesteroviç,Litvanya'da Jaskeviçyus gibi oyuncular en çok yirmi dakika süre alabiliyorlardı.Biz ise Mirzat'ı kırk dakika oynatıp, maçı farklı kazanıp veya farklı kaybedince Cüneyt gibi o zamanlar tecrübesiz olduğunu düşündüğümüz oyunculara üç beş dakika süre veriyorduk.Daha sonra Avrupa takımlarının ,kulüplerde de aynı düzeni uyguladıklarını görünce kendimce bir kanıya vardım; Antrenörlerin alt yapılarda başlayan ,önce oyuncuya sonra kendilerine olan güvensizlikleri, kronik bir hal alarak , ülke geneline bir basketbol düzeni hatta bir felsefe olarak yerleşebiliyor.
Belki zaman içinde yapılan iyi transferler ile ,bir iki oyuncuyu devreye soktuktan sonra üst yapıdaki antrenörlerin "elimde iyi oyuncu olsa oynatırım" mazareti,alt yapı antrenörlerine" boyu kısa,yavaş,tembel "gibi mazaretlere dönüşebiliyor.
Son milli maçlarda Tanyeviç'in tüm gençlere süre vermesi ,herkesi şaşırtıyor,ancak geçmişe bakacak olursanız bu tarzın Tanyeviç'in felsefesi olduğunu göreceksiniz.Önce kendine güveni ,sonra oyuncularına olan güvenini ülke olarak nasıl karşıladığımıza balkarsanız,kronikleşmenin hangi safhaya geldiğini görürsünüz. (Önemli maçlarda da böyle yapamaz yorumları.....)
Kazanmak kelimesini ,oyuncu yada turnuva gibi, iki farklı konu şeklinde düşünmek yanlış .Basketbol eğitimini bozan maç kazanma arzusu yerine,
eğitimi süratlendirecek tarzda bir maç kazanma arzusu oluşturmak işin en doğru yanı.Bunun için milletçe pek alışık olmadığımız uzun vadeli akıllı planlar yapmak ve bunları uygulamaya koymamız gerekir.
başarının bu kadar çabuk unutulduğu bir ülkede, unutulmayacak başarılar
kazanabilmek ,basketbole kazandırdığınız insanların fazlalığı ile ölçülebilir.
Alt yapı günlerime geri dönseydim, ilk yapacağım iş daha çok kişiye basketbol öğretmek olurdu diye düşünüyorum.
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:05   #2 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

ALTYAPI ORGANİZASYONU VE A TAKIM
FRANSA BAYAN MİLLİ TAKIMI ADAM ADAMA SAVUNMA İLKELERİ
(2001 AVRUPA ŞAMPİYONU)
1. TOPA ÖZEL
Bayan basketbolunda oyuncuların atletik özellikleri ve pas hızlarının düşüklüğü göz önüne alındığında, oyunculardan açık poziyonda savunma yapmaları istenir.

2. FAUL ÇİZGİSİ ÜZERİNDE YÖNLENDİRME
Savunmacının omuzları yan çizgiye paralel olacak şekilde pozisyon alınır. Toplu oyuncu çizgiye doğru yönlendirilir.

3. FAUL ÇİZGİSİ HİZASININ ALTINDA YÖNLENDİRME
Dip çizgiyi açmadan, hücum dibe doğru yönlendirilir. Savunmacı rakibinin ortadan penetre etmesini engellemelidir. Omuzlar yine yan çizgiye paralel olmalıdır.

4. TOPLU OYUNCUYA BASKI
Hücumun karşısında kollar açık olacak şekilde geniş durulmalıdır. Ancak kolları hatalı kullanarak faul yapmaktan kaçınılmalıdır.

5. TOP TARAFINDAKİ TOPSUZ OYUNCUNUN SAVUNMASI
Hücum yukarıdaysa : Savunma pozisyonu yarım kapalı.

Hücum aşağıdaysa : Savunma pozisyonu açık olmalıdır. Dış kol sayesinde rakiple temas sağlanmalıdır.

6. TOP TARAFINDA TOPUN ARKASINDAKİ OYUNCUNUN SAVUNMASI
Oyuncunun yeniden pas almasını engellemek için açık pozisyon alması istenir.

7. TERS TARAFTAKİ TOPSUZ OYUNCUNUN SAVUNMASI
Topa doğru yapılacak cut’ı görmek için açık pozisyon alınarak içeri gömülür. Burada aynı görevdeki oyuncular arasında yapılacak perdelemelerde oyuncu değiştirilebilir (switch).

8. TOP TARAFINDA YARDIM VE ROTASYON
Top tarafından yardım kesinlikle yasaktır.

9. TERS TARAF YARDIM VE ROTASYONU
Yardım en dipteki ve en yakın oyuncudan gelir. Ayrıca yardıma gelen oyuncudan bağırması istenir.

Perdelemede (down screen) de aynı kural uygulanır.

10. İÇERİDEKİ OYUNCUNUN SAVUNMASI
Yüksek post’ta : Dış oyuncunun savunması gibi dikkate alınır ve baskı uygulanır.
Alçak post’ta : Top aşağıda ise önden savunulur.
Top yukarıda ise arkadan savunma yapılır.

TOP ALÇAK POST’A İNDİĞİNDE
Hücum topu aldığında dip çizgiye yakın ise ikili sıkıştırma (double team) uygulanır. Sıkıştırmaya diğer uzunun savunması gelir. Ancak öteki uzun yüksek post’ta ise ikili sıkıştırma yapılmaz.

11. PICK AND ROLL SAVUNMASI
Genel ilke oyuncu değiştirilmemesidir (switch). Toplu oyuncunun savunması öncelikle ayağını perdelemenin önüne koyar ve bu sayede üstten geçer. Perdeleme yapanın savunmacısı çok hızlı bir şekilde yükselir.

Yardım tarafı perdeleme yapılırken, içeriye gömülerek hazır olmalıdır.

12. TOPSUZ OYUNCULAR ARASINDAKİ PERDELEMENİN SAVUNMASI
Perdeleme yapanın savunması yakın durur. Perdelemeyi kullanacak oyuncunun savunması üstten geçerek cut’ı takip eder.

Perdelemeyi kullanacak oyuncunun savunması arkadan takip ederse, perdeleme yapan oyuncunun savunması (5no.lı) pozisyonunu değiştirerek curl cut’ı engeller (Bump).

13. STACK DURUMUNDA SAVUNMA
Cut eden oyuncu takip edilir. Savunma geçişi kapatarak curl cut’ı engellemeye çalışır.

14. SONUÇ
« 2001 Avrupa Bayan Basketbol Şampiyonası’nda dünya çapında bir başarı elde ettik. Bu başarı sert savunma ve bu çerçevede programlanan antrenmanlarla sağlandı. Şampiyon olduysak bunu savunmamıza borçluyuz. » I. Ballarini
Aşağıdaki ilkeler, 2001 senesinde Fransa Bayan Milli Takım yardımcı antrenörü Ivano Ballarini tarafından geliştirilmiştir.

-Korunan bölgeye topun geçişini engellemek.
-Post oyuncularını önden ve üstten geçerek savunmak.
-Guard’ın penetrelerini engellemek.
-Yardımın rotasyonunu sağlamak.
-Savunma rotasyonlarını gerektiğinde gerçekleştirebilmek.
-Toplu oyuncuları dip çizgiye yönlendirmek ve aşağı bölgelerde baskı yapmak.
-İçerideki oyuncuların reverse’lerine engel olmak.
-Pas atılırken araya girerek top çalmak ama toplu oyuncunun elindeki topa vurmamak.
-Guard’a geri verilecek pasları engellemek.
-Dip çizgide yapılan basit perdelemelere üstten geçmek.
-Double perelemelerde hücum oyuncusunu takip etmek.
-Cross paslarda topu çalmak.
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:06   #3 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

ANTRENÖRLÜĞÜN PSİKOLOJİSİ

Basketbol antrenörlüğü yalnızca kazanılan ve kaybedilen maçların sayısı ile tanımlanamaz. (Diğer bir ifade ile X’ler ve O’larla uğraşmak) Antrenörlük kariyerinizi etkileyen bir çok faktör vardır. Yalnızca kazanmak sizin iyi bir antrenör olduğunuzun kanıtı değildir. İyi çalıştırıcı olabilmek için oyuncularınızın yalnızca teknik özelliklerini geliştirmek yeterli olmuyor. İyi karakterli, kişilikli, paylaşma duygusu gelişmiş, azimli ve fedakar oyuncular yetiştirmek gereklidir.
Bir çocuğun diğer kişilerle başarılı olarak birlikte yaşamayı, çalışmayı ve oynamayı öğrenmesi için onun duygularına, düşüncelerine ve haklarına saygı gösteren, olgun bir yetiştiriciye ihtiyacı vardır. Saygın ve dürüst bir kişiliğiniz olmalı, güvenilir olmalısınız. Bunun için önce güvenmesini öğrenmelisiniz. (Başkalarına güven duymanın ön şartı, insanın kendisinin bir değeri olduğunu hissetmesi ve kendisine güvenmesidir. Çünkü insanoğlu hayatı boyunca durmadan geliştirmekte olduğu kendine ve başkalarına güvenme duygusunu ömrünün ilk yıllarında duymaya başlar) Beğenilen ve takdir edilen bir takımınız olmasını istiyorsanız, ki bu özellikler sizinde sevilen ve aranılan bir çalıştırıcı olmanızı sağlar, daha anlayışlı, tutarlı ve sevecen olmalısınız. Size antrenörlüğünüzden önce insan olarak saygı duymalarını sağlamalısınız. Oyuncularınızla iyi iletişim kurmalısınız. İletişim GÜÇ’tür.
Hataları bağırıp çağırarak değil, yerinde uyarılar ile izah etmelisiniz. Onları daima teşvik edin, KURALLARDAN ÖNCE İYİ ALIŞKANLIKLARA İHTİYAÇ VARDIR ! İlgi ve desteğinizi esirgemeyin. Kimseyi suçlamayın, önce kendinizi yargılayın. Parmak işareti ile suçlamak yada konuşmak takım olgusunun düşmanıdır. Çünkü çocuğa kendisini suçlu hissettirir.

ÖĞRENMENİZ GEREKEN İLK DİL TATLI DİL’DİR !

Çocuklara karşı takınacağınız tavrın en önemli aksaklıklarından biri, onların kendi kendilerine bir şeyi düşünme yeteneklerine olan inançsızlığımızdır. Hemen “yardıma ihtiyacı olan var mı”, “dur bakalım”, “sen karışma”, “daha çok küçüksün” gibi sanki karşılaştıkları problemleri siz olmasanız çözemeyeceklermiş düşüncesi ile onlara yardıma koşarız. Çoğu zaman bunu iyi niyetle yaparız. (Sanki büyük ve iri olmamızla her şeyi en iyi biz biliriz düşüncesi paralellik arz eder) Böyle davranışlarla çocuklarımızın yargı güçlerini kullanmalarına fırsat vermeyiz. (12 - 13 yaşlarındaki çocuk, olayları yetişkinler gibi yargılayabilir, ancak nedenini büyükler gibi açıklayamaz)
Onları destekleyin, problemi tanımasını, anlamasını sağlayacak yolları öğretin. Bırakın çözümü kendileri bulsunlar, zeka ve yargı gücü gelişsin, insiyatif kullanmayı öğrensin. Antrenör olarak her hareketi, maçın her anını planlama şansınız yoktur. Onun için oyuncularınıza insiyatif kullanma özgürlüğünü verebilmeniz gerekir. Beklenmedik bir durumla karşılaşınca meydana gelebilkecek olumsuzlukları kolayca aşmanız, oyuncularınızın bu özgürlüğe ne kadar sahip oldukları ile doğru orantılıdır. Ayrıca süratli ve agresif bir oyun için oyuncularınıza cesaret aşılamalısınız. Fast break, motion offense’e dayalı bir düzen, oyuncularınıza temel kuralları iyi öğretmeniz şartı ile özgürlük tanır, insiyatif kullanmayı öğretir. Bu tarz oyunlar, hem oyuncu, hem de antrenör için çok zevklidir. Monotonluk yok denecek kadar azdır. Dolayısıyla ilgiyi arttırıcı özelliği vardır. Onun için öğretilmesi ve öğrenmesi daha kolaydır. Öğretme sırasında oyuncuların kapasitelerini ve yaşlarını göz önünde bulundurun. Öğrenme ve olgunlaşma arasında doğru orantılı bir bağ vardır. Özellikle beceri isteyen davranışlarda belirli olgunluğa erişmemiş çocuklarda öğrenme zorluğu ile karşılaşırsınız.
Drillerin psikolojisi önemlidir. Driller eğlenceli ve canlı olmalıdır. Mümkün olduğunca maç temposunda yapılmalıdır. (İstenmeyen sonuçlar, fiziksel olmaktan ziyade zihinseldir) Overcoaching’den kaçının, drilleri anlaşılır olacak şekilde planlayın. Komplike driller size “Aman ne iyi antrenör” dedirtmez. Sadece zaman içinde oyuncuda bıkkınlık yaratır. Planlama yaparken bir diğer önemli konu da monotonluktur. Önüne geçmek için aynı amaca yönelik değişik driller kullanın. (Çok tekrar esastır, ancak konsantrasyonu arttırıcı etkisi vardır ki bu da performansınızı etkiler)
Performansı etkileyen birkaç unsur vardır:
1. Konsantrasyon,
2. Kendine güven,
3. Sorumluluk.
Son olarak şunu söyleyebiliriz ki, agresif oyun ile fairplay anlayışını iyi harmanlamak gerekir. Bu işte patron sizsiniz ve bunun bedelini ödemelisiniz.
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:06   #4 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

ANTRENMANLARDA VE MAÇLARDA OYUNCULARINIZIN ETKİNLİĞİNİ ARTIRMAK
Maçlarda ve antrenmanlarda oyuncularınızın etkinliklerini artırmak sırlı yetenekte bile olsa takımınızı, daha kapasiteli takımlara karşı sürekli olarak rekabet edebilmenize yardımcı olabilir. Antrenman ve maçlarda etkinliği sağlamak için aşağıdaki 10 maddeyi göz atın.

A- KURALLAR KOYUN
Oyuncular salona adım atıkları andan itibaren yüzlerine “game face” ifadeyi takınmalı ve tamamen yaptıkları işe konsantre olmalıdırlar. Bu coach konuşurken topları yere vurmamak, drill yada sıra değişmelerine yürüyerek değil koşarak gitmek ve ortadaki toplara atlamak demektir. Bu şekilde tam bir odaklanma bazı oyunculara doğal gelmeyebilir o nedenle bu noktalar üzerinde konuşulmalı ve oyuncuların bunların yararlarına inanmaları sağlanmalıdır.

B-REKABETÇİ DRİLLER KULLANIN
Kazananın ceza koşusu yapmadığı driller tasarlayın. Burada ekiplerin ve eşleşmelerin eşit güçlerde olması için coachların oyuncuları eşleştirmesi çok önemlidir, çünkü oyuncuları bu tür eşleşmelerde kendi seviyelerindekiler yerine yakın oldukları arkadaşları ile eşleşme eğiliminde olurlar. Bu da drillerde rekebeti bozacak dengesizlikler yaratabilir.

C- SAHADA EĞLENİN
Eğlenceli fakat etkili driller takım kimyası için son derece önemlidir. Bu oyunculara sağlam oynandığında basketbolun çok daha eğlenceli olduğunu gösterecektir. Yarışmayla atılan şut drlleri, basketbol golfü, top yuvarlayarak bire bir oynamak, 3x3 tam saha gibi driller eğlenceli driller olarak gösterilebilir.

D- TAKIM KİMYASINI CANLI TUTMAK
Bir takımın etkinliğini takım kimyasının bozulmasından daha fazla hiçbir şey tahrip edemez. Takım kimyasını oluşturmak ve coachun beklentilerini geç oyunculara aktarmak için takımdaki daha yaşlı ve tecrübeli oyuncun pozitif yönlendirmesinden yararlanın.

E- ÇOK SAYIDA OYUNCU KULLANIN
Uzun zamandan beri takımda olan ve sisteminizin parçası olan oyuncular için takımda uygun roller bulun. Bu “rol oyuncuları” eğer maç başına birkaç dakika bile olsa takımdaki rotasyonun bir parçası olabilirlerse, hiç oynamadıklarından dolayı takıma negatif etki etmeyeceklerdir. Hatta takımdaki daha yetenekli oyuncuların değişmeli olarak oturabileceklerini anlamalarını sağlayarak onları bir üst seviyeye itebilirler. Hangi rol oyuncunuzun hangi işi daha iyi yaptığını belirleyerek onların bu rolleri üzerinde yoğunlaşmalarını sağlayın. Oynama sürelerinin, onların sıkı çalışmalarının bir ödülü olduğunu anlamalarını sağlayın.

F- KENDİ FELSEFENİZİ YERLEŞTİRİN
Felsefenizin ne olduğu önemli değil, bütün felsefeler başarıyı getirebilir. Gençler yapay ve sözde felsefeleri çok çabuk anlarlar ve hiçbir şey oyuncularınızın saygısının daha hızlı kaybolmasına neden olamaz. Oyuncularınıza öğreteceğiniz genel bir felsefe oluşturmak, kendi sisteminiz içinde size esneklik sağlayacaktır. Oyuncular eğer basketbol programınıza inanmıyorlarsa etkinlik sağlayamazlar ve her maçtan sonra eğer bütün planınızı baştan değiştiriyorsanız ve kendi felsefenizle ve koyduğunuz kurallarınızla çelişiyorsanız oyuncularınız size inanamazlar.

G- OYUNCULARINIZI HEDEFE DOĞRU YÖNLENDİRİN
Etkili oyuncular her zaman yönlendirilebilir. Coach olarak programınızın tam olarak neyi başarmaya çalıştığını belirleyin. Üzerinde konuşun. Oyuncularınıza duygularınızı ifade edin ve bireysel toplantılarda sizin diğer yönlerinizi de görmelerini sağlayın. Mümkün olduğunca basketbol dışındaki konular akında da iletişim kurun. Basketbol-dışı konularda da konuşmak, oyncular ve coach arasında sahaya kadar taşınacak bağların oluşmasına neden olur.

H- ETKİNLİK ÇİZELGESİ
Her maçtan sonra oyuncular kendi bireysel performanslarını değerlendirme eğilimindedirler. Coachun istatistiklerine bakarak kimin ne yaptığını görmek isterler. Yapacağınız değerlendirme çizelgesinde aşağıdaki istatistikler mutlaka olmalıdır;
* Boştaki toplara atlama
* İçeri cut eden yada screenden gelen oyunculara yapılan “bamplar”
* Driblingle geçilmeme
* Saha içindeki ve dışındaki davranışlar (attitude)

İ- İZLEYİN
Karşı cinsten bir coach değilseniz maçlar ve antrenmanlardan sonra soyunma odasında oyuncularınızı izleyin ve kendi ararlarındaki konuşmalardan antrenman yada maçın nasıl geçtiğini ölçmeye çalışın. Bu özellikle sert geçen antrenman ve maçlardan sonraki potansiyel patlamalara engel olacaktır. Bu aynı zamanda size ve oyuncularınıza antrenman yada maçı informal ve objektif olarak değerlendirme ve eğer bütün bir antrenman yada maçta etkinliği ortaya koymasaydık neler olabileceğini de değerlendirme imkanı verir.

J- TAKIMI ATEŞLEYİN
Bütün bir antrenman yada maç etkili ve mücadeleci oynayan oyuncularınız için gurur duyacakları kaynaklar yaratın. Takımın dördüncü periyodda nasıl ateşlendiğini ve maçı kazandığını gösteren kasetleri izletin. Nasıl rakipten daha iyi kondüsyonunuz olduğundan, sahadaki ve bençteki oyuncuların nasıl dayanışma ve bütünlük içinde olduğundan bahsedin.

__________________
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:07   #5 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

BAŞARI İÇİN DRİLL ORGANİZASYONU


1- Driller birbirine bağlı ve organize olmalı.
Aklına geleni yaptırma yaklaşımında olunmamalı.
2- Driller basitten zora doğru uygulanmalı.
1x0, 2x0, 1x1, 2x2, 3x3 vs.

3- Driller karışık ve öğretilmesi zor olmamalı.
Siz drill öğretmiyorsunuz basketbol öğretiyorsunuz

4- Driller kısa, etkili ve çabuk olmalı.
Yüksek enerji ve hareketlilik üzerine odaklanın

5- Drillerde oyuncu rotasyonlarını iyi organize edin.
Yoksa driller aksayıp zaman kaybına neden olacaktır.

6- Driller sadece drill değildir, maçtır.
Oyuncular sonuç, ilerleme, öğrenme ve daha etkili olma üzerinde düşünmelidirler.

7- Drill açıklamalarına takılıp çok fazla zaman kaybetmeyin.
Eğer bir dakika konuşuyorsanız bunu 30 saniyeye indirin.

8- Drill tekniği üzerine çok fazla zaman harcamayın.
Düzeltin ve devam edin.

9- Bütün yarı saha drilleri tam saha yapılmalı.
Eğer maçlar tam sahada oynanıyorsa driller de tam saha yapılmalı.

10- Düdük çalıncaya kadar oyuncular durmamalı.
Oyuncular durup bakarsa bütün takım ceza push up yapar.

11- Driller rekabetçi olmalı.
Driller içinde rekabet ve yarışma olmalı.
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:07   #6 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

BEKLENEN OYUNCU OLMAK


Altta var olan maddeler beklenen ve istenen oyuncu için geçerlidir,

1) Her zaman istekli savunma yap, unutma ki savunmanın %75’i istemekle olur. Hücum zayıf olsa bile sende beklenen savunmayı yap.
2) Her zaman çabuk ol, box yap ve ribaundları kovala.
3) Bütün sahayı gör ve her zaman iyi bir pas veren oyuncu ol, bütün topları paylaş.
4) Fundementalin her zaman iyi olsun, top kayıplarından kaçın.
5) Her bölgeden atabilecek kadar iyi bir şutör ol.
6) İyi penetre yap ve potayı her zaman görerek içeri dalışını yap. Her zaman şutun girmez, ama iyi drive sana başarıyı getirir. İkisini yapabilecek kadar iyi olmalısın. Savunmalar her zaman sana şut fırsatı vermeyebilir, bu durumlarda içeriyi zorlamayı bilmelisin. Eğer ki içeri drive yapamazsan, takımın oyun kurucusu bunun için sana fırsat yaratmalıdır. İki genel kuralı uygulamalı ve vizyonun oyun içerisinde herkesi görebilecek kadar açık olmalıdır.
7) Her zaman şut için hazırlıklı olmalısın. Sakın oyun içerisinde kaçırdığın şutlar sonunda karamsarlığa kapılma. Devamında istediğin şutu yakalar ve sonuca ulaştırırsın. Her zaman soğukkanlı ol bunu maçın sonuna kadar koru. Yaptığın hatayı savunmada telafi edebilirsin. Çaldığın birkaç tane top seni tekrar oyuna motive eder. Bulduğun kolay sayılar sonucunda maçı istediğin tempoya döndürebilirsin.
8) Serbest atışlarının maksadını iyi anla ve neden olduğunu kavra. Eğer bunu uygularsan sonuca her zaman istediğin şekilde ulaşırsın.
9) Hiçbir zaman faul problemine girme, bu hem kendine hem de takımına çok zarar verir.
10) Her zaman mantıklı dayanıklılıktan yana ol. Hassas noktalarda takımın sorumluluğunu üstlen ve önüne çıkan engelleri aşmaya çalış. Her zaman büyük düşün ama unutma ki ufak detaylarda, kazanmada sana yardımcı olacaktır. Her zaman iyi pasör ol, top çal, iyi perdeleme yap. Her zaman konsantre ol ve önüne çıkabilecek engellere karşı hazırlıklı ol.
11) Araştırıcı ol ve takımını iyi tanı. Bunu en iyi antrenmanlarda ve özelliklede maçlarda anlarsın. İlerde bunların sana faydası olacaktır. İyi oyuncu her zaman daha çok çalışan kişi olmalıdır. Unutma ki büyük ve beklenen oyuncu olmak istiyorsan sıkılma, sana söyleneni sonuna kadar uygula ve kendinde de beklenen yaratıcılığı ortaya koy.
12) Her zaman konseptini iyi belirle. Aileni, kulübünü, okulunu ve takım arkadaşlarını iyi tanı. Bu senin, şampiyonluğa giden yolda kafanı çok yoracak bir üçgen olacaktır. Bunu da başarıyla yürütmenin yolu, herkese gerektiği kadar vakit ayırmaktan geçer. Her konumda bulunduğun ortama konsantre olmalısın. Saygı, paylaşmayı, sevmeyi, sevilmeyi başarmalı ve ortak hedefe doğru yol almalısın.
13) Beklenen oyuncu her zaman öğrenmeye açık olmalıdır. Koçunu iyi dinlemeli ve gerekliliklerini yerine tam anlamıyla yerine getiren kişi olmalıdır. Unutma ki yeni işler öğrenirken iyi dinlemeli ve onu uygulamalısın. Bunu yaparsan sahada takımının lider oyuncusu olur ve hem takımını hem de kendini istediğin yerlere getirirsin
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:08   #7 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

Bu görüşler Bobby Knight'ın bir röportajından alınma ve verdiği yanıtları kapsıyor. Bu çeviriyi İlhan Alçar yapmıştır.

Bir öğretmen öğretmekte olduğu yolda sert olmalıdır; bu konuda yorumlara yeterince yer ayrılma- ması fikrindeyim. Yaplmasını istediği konuda öyle tam bir açıklama yapmalıdır ki artık bu konuda ki yorumlar yanlışlara yol açmasın. Bunun gerekli olduğuna inanıyorum;yapılmasını istediğimizin, konuştuğumuz konunun öğrettiğimizin, basit, açık ve öz bir sunuşu.
Bir öğretmen istemelidir ve sporcu da ne istediğini anlamalı ve sonra da uygulamalıdır. istemez- sem iyi öğretemediğimi biliyorum fakat her öğretmenin böyle olduğu kanısında değilim. Antrenörler ve öğretmenler olarak yeteri kadar istememek bir hatadır ve sonrada beklediğiniz ve hoşgörülü olmayacağınız konular açık ve tamamen bilmemekle hatayı bir bütün haline getirmek.
Kuralları ve standartları uyguIamak için anahtar, kuralları uyguIamak için neler yapabileceğinizi söylemek değildir.Burada anahtar kuralların tam olarak uygulanacağının anlaşılmasıdır ve bazı olaylar oluştuğunda artık bunlarla ilgili tek kelime söylemem. Benim anlatmak istediğim ortadadır. İstenen kurallar uzun zamandan beri belirtilmiş ve açık hale getirilmiştir.
Hoşgörülü ve sabırlı bir öğretmen, isteyen ve hoşgörüsüz bir diğerinin elde ettiklerine ulaşamaz. Antrenör ve öğretmen olarak hoşgürülü olduğum konularda çocukların kendilerini yeterli gördüklerine inanıyorum. Örnek olarak oyun içindeki bir şut seçimine hoşgörülü davranırsam, oyunculara %34 ile oynamak bile yeterli olacaktır.Kötü şut atmamıza yol açan herhangi bir şut seçimine hoşgörülü davranamazsam buna karşılık oyuncular istenileni tam olarak uygulamak yolunu seçecekler yani sadece iyi şutlar kullanacaklardır. Sonuç olarak daha iyi şut atamayabilirler, sadece iyi şutIar kullanırlar. Ne kadar az hoşgörülü olursam oyuncularımın da yaptklarıyla yetinmeleri o kadar zor olacaktır. Yaptığı ile yetinme- nin gerçekten büyük tehlikeleri vardır. Buradan itibaren o oyuncuyu ilerlemeye götürecek diğer adımları attırmak zor bir hale gelir.
Pete Newell antrenörleri ikiye ayırır. Basitliğe ve uygulamaya inananlar ve sürpriz ve değişime inananlar. Doğal olarak ben ve kendisi basitliğe ve uygulamaya inanan gruptayız. Beraber çalştığım bir çok büyük antrenör oyunun oynanışı içinde fazla serbestIik ve hoşgörüye izin vermezlerdi. Ilk olarak, bu kişilerin işlerini yapmakta belli yollar vardı ve bu işlerin kendi yollaryla yaplmasnda ısrar ederlerdi.Sonuç olarak sistemimi oyuncularımın kişiliklerine göre kalıplaştırmam. Oyuncularımın kişiliklerini kendi sistemime göre kalıplaştırırım. ikinci olarak gerçekten başarılı antrenörler, bu oyunun başarılı olarak oynanması için sayı atılmasına sıkı şekilde karşı konulması gerektiğini bilirler. Kullandığı savunma anlayışına bakılmaksızın, iyi bir savunma antrenörü olmayan başarılı bir antrenör ne yazk ki hatırlamıyorum. Büyük antrenörlerin kalıpların tekrarlanması yöntemine sıkı sıkıya sarıldıkları inancındayım.
Insanlar "Disiplin" dendiğinde elinde kırbaçlı bir insan düşünüyorlar .Böylece disiplinin daha iyi tanımını yapabilmek için çok çaIıştım. Bizim basketbol sistemimizi öğretmekte ve herhangi bir harekette kullanılabilecek bir anlam.
Bir, disiplin yaplması gerekeni yapmaktır. Eğer yapılması gereken bir şey varsa, onu sadece yapınız.
iki, disiplin yapılması gerekeni zamanında yapmaktır.Bunu beş dakika veya iki maç sonra yapmayacaksın. Sadece şimdi yapacaksın. Yapacağımız işte zamanlama en önemli temeldir.
Üç, yapacağınız işi yapabileceğinin en iyisi olarak yap. Hiç bir zaman yarım yamalak değil.
Dört, her zaman aynı şekilde yap. Bir şeyi bugün tam, yarın yarım yamalak yaparak geçinemezsin. Bir işi her zaman yapabildiğinin en iyisi olarak yap.
Sonuç olarak yapılması gerekeni, zamanında, yapabileceğinin en iyisi olarak ve her zaman aynı şekilde yapmalısın.
Herşeyden önce bir oyuncu benim, onun daha iyi yapabildiğine inandığım hareketleri yapar, hiç bir zaman kendisinin iyi yaptığına inandıklarını değil. Işte bu kararı vermeliyim. Yani bir oyuncunun neler yapabileceğinin ve yapamayacağının kararını vermek. Eğer anlaşamazsak, oyuncu daha sonra benim taktir ettiklerime gelecek ve ona göre davranacaktır ve biz de kendisinden daha fazla faydalanacağız. Örneğin, şut seçimini kendi kendine yapan oyuncuya güvenemem. Basketbol öğretiminin, oyuncularda gördüğüm takıma en iyi yansıyacak yeteneklerin sadece daha faydalı hale getirilmesi olduğu inancındayım.
Bir oyuncu düşünün, fast break ve top kontrolünde iyi olsun, bu oyuncu açıkta bekleyenlere iyi pas veren ve saha boyu çok hızlı birisidir. Fakat de ki bu oyuncu değersiz bir oranda şut atsın. Bu oyuncu sorumluluğunun topu bir sahadan ötekine götürmek olduğunu bilmelidir .Eğer benim istediğim şut seçeneğini bulamıyorsak hücumumuzu daha iyi şut atan oyuncuya top gelene kadar devam ettiririz.
Saygı ile kontrol ile gözdağı veya korku ile kontrol arasında bir fark olduğunu sanmıyorum. Yapıl- masını istediklerimin sadece belirIi bir yolla yaplmasını isterim ve istisnalara hoşgörü göstermem. Eğer bu gözdağı vermekse gözdağı vermektir. Oyuncularımın benim istediğim yolun, uygulanacak tek yol olduğunu anlamalarını isterim.
Şimdi bu ne demektir? Yapılacak işlerin saygı ile yapılması mı? veya korku ile veya gözdağı. Çok şey isteyen insan bazıları tarafından gözdağı veren kişi, diğerleri için ise çok saygıdeğer birisi olarak görülebilir. Fark nedir? Aslında ne fark eder? Ne derseniz deyin önemli olan oyuncuların yapılması gerekenleri burada belirli bir yolla yapmasıdır ve eğer oyuncuIar oynamak istiyorlarsa benim istediğim yolla oynayacaklar .
Herhangi birisi bir sayı gerideyken olan bir hataya neden 20 sayı öndeyken olduğundan çok daha fazla alt üst olmamı bekliyor? Hata aynı hatadır. Uygulanan aynı başarısızlıktır, aynı dikkatsizlik ve aynı disiplinsizliktir.
Eğer bir oyuncunun 40 sayı öndeyken ortalığı karıştırmasına hoşgörülü davranırsam, eminim ki çıkıtığımız bu yolda biz gerideyken de ayn hatayı yapmak eğiliminde olacaktır. Bana göre hatalar hiç bir zaman yapılmamalıdır. Bazı özel durumlarda sizce önemli olanın öğretileceğine veya bazı zamanlarda istisnaların hoşgörüyle karşılanacağına inanıyorum.
Ben insanlara bir oyunun nasıl oynanması gerektiğini öğretirim ve onlara nasıl oynamaları gerek- tiini öğretirken onlardan basit, kesin ve doğru isteklerde bulunarak onlara bir çok değerler verdiğimize de inanıyorum. Fakat ben psikoloji kursları yönetmiyorum. Başarı sonrası oyuncuya öğrettikIerimiz ve öğretme yöntemimiz sonunda oyuncumuz o kadar çok şeyi öğrenecek ki giriştiği her işte başarılı olabilir .
Oyuncularla konuşmanın ve onlara sorular sormanın çok önemli olduğu düşüncesindeyim. Aldığınız cevaplardan her zaman çok şaşıracaksınız. Öğretirken örendiğim en önemli şey, hiç bir zaman tahminler yapmamaktır. Şu inanca vardım ki tüm başarının anahtarı tekrarlayarak öğretmektir.Kendi kendime çok çalşarak, tekrarın gerekliliğine ve çok isteyen birisi olmak için kendimi razı ettim .
Bir yeteneği çok çeşitli yollardan öğretebilirim ve sonrada bazı şeylerin üzerinden tekrar giderim. Bazıları gencin ilgi duyduğu alanı sürdürmek için çok çeşitli yaklaşımlar yapmak zorunda olduğumuzu sanırlar. Fakat ben gencin ilgi duyduklarını kabul etmiyorum. Genç için asıl önemli olan benim ilgi duyduğum alanları merak etmesidir. Yapacağımızı yaparız. Çünkü ilerlemek için bunun uygulanabilecek en iyi yöntem olduğuna inanırım. Eğer yaptığımız herşeyi gelecek dört ay içinde her gün yapacaksak bunları sadece yaparız. Sonuç olarak basketbolu öğretirken çalışmaların tekrarının en azından gerekli olduğunu öğrendim .
Değişik kişiler için deiğşik tipIer sunarım. Zor durumlara, değişik gençlere değişik şekillerde yaklaşırım. Bazen onlara şöyle demek en iyisidir.:" Size daha önce bunun böyle yaplması gerektiğini söylemiştim" Sonra geri dönerek birine " Sen ne yaptığını sanıyorsun?" " Şimdiye kadar gördüğüm en kafasız ve aptal şeydi"
Sonra diğer zamanlarda, oyunculardan birine olabildiğince sertIeşirim fakat o anda, aslında, tam onun yanındaki oyuncuya hitap ediyorumdur ve bu oyuncu böyle sert kelimelerden oluşmuş bir mesaj cevaplayamaz. Sonra bu kuIak misafiri olan oyuncu " Kahretsin, bu tür bir mesaj istemiyorum, bunun bana söylenmesini istemem" diye düşünür.
Yani sadece kararlarla ve evrim serisi. Bir bakımada bu davranış daktilo üzerindeki doğru tuşa basmaya benzer. Ama sadece 10 dakika içinde değiştirilebilen oyuncu tuşlara ve siz değişik tuşlar deği- şik oyuncularla değişik şekilde kullanırsınız. Bazen doğru tuşa basarsınız veya doğru olarak ba- samazsnz. Fakat mesajın tam zamanında ulaşmasını sağlarsınız. Hemde defalarca.
Oyuncu ne istediğinizi biliyorsa ve bunu yapabilecekse fakat bazı nedenlerle yapamazsa, siz onun en iyi yapabileceğinden daha az elde ediyorsunuz demektir.
Kanımca bu gözlem yoluyla koIayca anlaşılabilir. Kısaca eğer bir oyuncu belirli bir durumda ne ya- pacağını biliyorsa ve sizde ne yapabileceğini biliyorsanız ne beklediğinizi biliyorsunuz demektir. Eğer beklentileriniz karşılanmıyorsa o zaman öğretici bir karar almalısınız; nasıl devam edilmeli? Fakat tutarlı olmalısınız ve başarılı olmasını istediğiniz yavaş yavaş oluyorsa bu zor olabilir.
__________________
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:08   #8 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

CHUCK DALY
“Basketbol antrenör ve oyuncuları ile bir arada çok uzun süre bulunmam bana çok şeyler öğretti. Antrenörlüğün en güzel yanı her zaman bir şeyler öğreniyorsun, öğrenmenin sonu yok. Basketbolun yetiştirdiği en ünlü antrenörlerden ve yakın arkadaşım Hubie Brown, “Bildiklerini uzun uzun düşünmen öğrenmene yardım eder. Buda senin daha iyi antrenör olmanı sağlar.” der.
Barcelona'da madalya kazanmak çok güzel bir olaydı. Ama basketbolun tüm dünyaya yayılmasını görmek daha da sevindirici idi. Dünyayı saran bu yeni ihtirasın ve salgının bir parçası olmak insanda değişik duygular yaratıyor.
Dünyanın değişik ülkelerinden insanlar mektuplar yazarak basketbol hakkında görüşlerimi öğrenmek istiyorlar.
Bu el kitabında, gelen istekleri cevaplayabilmek için basketbol felsefemi ortaya koymaya çalıştım.
NBA ve Rüya Takım’da uyguladığım ve bana başarı getiren bazı hücum oyunlarını sizlere iletmeye çalışacağım. Sizden ricam benim felsefemi taklit etmemeniz ve benimsememeniz. Tek arzum sizin basketbol dağarcığınıza yeni birşeyler katmak ve antrenörlük felsefenizi geliştirebilmeniz.
NBA antrenörleri arasında şöyle bir deyiş vardır,”Bir işi yapmanın 27 doğru yolu vardır.” Bu basit ifadesi ile, şu demektir;
Her antrenörün yaptığı kendisi için doğrudur. Sizden tekrar rica ediyorum. Bu el kitabına bütün hastalıkları iyileştiren reçete veya mesleğinizi kurtaracak can simidi gibi sarılmayın, çünkü öyle bir özelliği yok. Bu el kitabının amacı düşüncelerinizi toparlamanıza yardımcı olmak ve sizi teşvik ederek yapmak istediklerinizi kağıda dökmenizi sağlamaktır. Antrenörlükte oyuncularınızın size inanmalarını sağlamanız çok önemlidir. Amerika'da aramızda şöyle bir deyiş vardır,
“Köpeğinizi, çocuklarınızı ve oyuncularınızı aldatamazsınız.” Her seviyede küçük takımdan NBA'e kadar oyuncular sizin iyi bir antrenör olup olmayacağınızı hemen anlarlar.
Elinizdeki oyuncuları iyi tanıyın. Size vereceğim bilgiler her seviyedeki oyuncu tarafından uygulanabilir. Elinizdeki oyuncuların yeteneklerine göre size en uygun olanını seçip uygulayın.
İyi bir antrenör olabilmek için bu sporu çok sevmelisiniz. Ben çok seviyorum ve bu nedenle halen antrenörlük yapıyorum. Bizler şanslı insanlarız. Çünkü sevdiğimiz işle uğraşıyoruz. Birçok insan istesede basketbolla uğraşma imkanı bulamıyor.
Köpeğinizi, çocuklarınızı ve oyuncularınızı aldatamazsınız.” Her seviyede küçük takımdan NBA'e kadar oyuncular sizin iyi bir antrenör olup olmayacağınızı hemen anlarla
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:08   #9 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart


DAHA İYİ COACH OLMAK


Coachluk öğretmenlikten ilham alır. Bu söz meslekteki her günümde kalbimde hissettiğim bir deyimdir. Bir coach olarak bizler öğretmenleriz, oyuncularımız öğrencilerimiz, salonlar da sınıflarımızdır. Aşağıda sunacaklarım benim kendimi coach olarak birçok yönde geliştirmek için faydalandığım ve sizlere paylaşmak istediğim fikirlerdir

1-Daha iyi metod. Her zaman işleri daha iyi yapabileceğiniz yollar arayın.Öğretme metodlarınızı iyi bile olsa daha iyisini yapmaya çalışın.En iyi öğretmenler öğrenmeyi hiç kesmeyen iyi öğrencilerdir.İyi öğretmenler kendi alanlarında birer uzman olmalıdırlar.Eğer öğrenmeyi bırakırsak mesleğimizde bizi bırakır.

2-Planınız üzerinde çalışın , Planınızı çalıştırın.
Organizasyon iyi öğretmenin kalbidir.Neyi öğreteceğinizi, nasıl öğreteceğinizi, ne zaman öğreteceğinizi, kime öğreteceğinizi ve neden öğreteceğinizi bilmelisiniz.

3-“ K.I.S.S.” formülü.
Zaman test etti ve bu kural hala geçerli:”Keep It Simple Stupid!” (aptalların anlayacağı kadar basitleştir) Öğreteceğimiz şey oyuncularımızın maçta yapabileceği spesifik (belirli) bir şey olmalıdır.Kendinize şunu sorun:Bu öğrettiğim şey başarı için gerekli mi? Basitlik kaliteyi getirir.

4-Kuma değil kayaya inşa edin.
Önce basit ve temel becerileri öğretin sonra bunun üzerine daha zor ve komplike olanları inşa edin.Öğretilecek şey bir bina gibi ilerde olabilecek sert fırtınalara dayanacak şekilde sağlam inşa edilmelidir.

5-Öğrencilerinize vizyon kazandırın.
Oyuncularınızda bireysel olarak ve takım olarak ne görüyorsunuz? Onların gelecekte nasıl olabileceklerinin resmini çizmeye çalışın.Satıcılığın etkin öğretmedeki değerini göz ardı etmeyin.

6-Davranışlar ve Teknikler.
Tekniklerle birlikte bu teknikleri en zor durumlarda bile başarılı kılacak (hırs, takım ruhu vs. gibi) manevi değerleri de öğretin. Bu manevi değerler uygulamayı en üst düzeye çıkaracaktır.

7-En iyi gördüklerimizi hatırlarız.
Öğrenciler sesliden daha çok görsel olarak iyi öğrenirler.Doğru teknikleri açıklarken gösterin.

8-Doğru noktayı işaret edin.
Açıklamalarınızı ve gösterimlerinizi kısa tutun.Spesifik olun belirli bir noktayı işaret edin.Oyuncularınızın ilgilerini ve dikkatlerini toplayın.Çok fazla bilgi ile oyuncularınızı ezmeyin.

9-Bir kere söyleyin on defa yaptırın.
Öğrenciler en iyi yaparak öğrenirler.Tekrar öğrenmenin anasıdır.

10-Sadece yaptırmayın doğru yaptırın.
Öğrencilerinizden kaliteli uygulama isteyin.Yalnızca tekrar yeterli değildir kaliteli tekrar yapılmalıdır.Hareketleri doğru yaptırmak hem coach hem de oyuncular için disiplin ve zihinsel direnç gerektirir.Coach oyuncularına mükemmel performansın ne olduğunu tanımlamalıdır. Alışkanlıklar, iyi yada kötü, bırakılması zordur.

11-Koşarken öğretin.
Oyuncularınıza öğreteceğiniz hareketi açıklayıp gösterdikten sonra onlar hareketi yaparlarken düzeltmeleri ve uyarılarınızı yapın.Eğer bütün grubun faydalanacağı bir şey değilse, bir oyuncuya açıklamak yada düzeltmek için bütün grubun çalışmasını durdurmayın.

12-Suçu çalışanların üzerine yıkmayın.
Eğer işler başarılı gitmiyorsa, değerlendirme yap.Nasıl oyuncularımla daha başarılı olabilirim? Başka bir coacha antrenman yada maçınızı değerlendirmesini isteyin ve eleştirilere açık olun.Oyuncularınızı dinleyin özellikle daha tecrübeli olanları, onlardan inanılamaz şeyler öğrenebilirsiniz.
Yaşlı bir coach genç bir coacha neler söyler?

Her coach kendisine her sezon şu soruları sormalıdır:

- Bu sezon öğretme ve coaching tekniklerimi nasıl geliştirebilirim?
- Oyuncularımla, onların aileleri ile taraftarlarla ve idarecilerle olan iletişim becerilerimi nasıl daha fazla artırabilirim?
- Kendi kondüsyonumu ve diyetimi nasıl daha fazla geliştirebilirim?
- Kendi karıma ve çocuklarıma yeteri kadar zaman ayırıyor muyum?
- Bu sene düzeltmem gereken kötü alışkanlıklarım yada karakteristik özelliklerim var mı?
- Gelecek sezon için hedeflerimi ve amaçlarımı belirledim mi?

İhtiyar coachtan birkaç düşünce daha:

- “6 P” kuralının önemini sakın unutma; “Proper Planing Positively Prevents Poor Performance” ( uygun hazırlanmış plan olumlu olarak zayıf performansı engeller.)
- İyi , daha iyi , daha iyi en iyi oluncaya kadar asla dinlenmem
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Alt 30 Kasım 2009, 22:09   #10 (permalink)
Uzman
 
Üyelik Tarihi: 29 Nisan 2006
Mesajlar: 20.624
Standart

DAHA İYİ COACH OLMAK İÇİN 10 NOKTA

1-Bilgisayar Kullanın
Bilgisayarlar harikadır.Dört yıl önce coachlukla ilgili olarak bilgisayarın tuşuna dokunmakla ilgili hiçbir fikrim yoktu.Ama şimdi onsuz yaşamayı düşünemiyorum bile.
Bilgisayar beni daha iyi coach yaptı çünkü şimdi daha organize oluyor ve daha iyi hazırlık yapıyorum. Word programı yazışmalar, tablo ve çizelgelerle listeler, vs. için harika. Bilgisayarımda bütün bir basketbol programımız, takım kurallarımız, oyun setlerimiz, kayıtlıdır.
Practice Pro Planner ve Assistant Basketball Coach gibi paket programlar sizin basketbol programınızı “bilgisayar dostu” yapabilir.

2-Sezon Öncesi Ailelerle Toplantı Oyuncuların aileleri ile toplantı mutlaka yapılmalıdır.Bu ailelerle yakınlaşmak ve onların sizin sarf ettiğiniz efordan etkilenmeleri için harika bir fırsat yaratır.
Bu toplantılar size kendi basketbol felsefenizi, antrenmanlar, takımdan kesilecek oyuncular, oynama süreleri, vs. gibi konuları velilere açıklamak için fırsat yaratır.Ayrıca bu toplantılar velilere coaching staff la tanışma ve onlara soru sorma imkanı verir.
Geçen birkaç sezon bu toplantıları sezon öncesi gösteri için yapılan açılış maçının gecesinde düzenledik. Maçtan sonra bütün seviyedeki oyuncuların velilerini kahve ve tatlı yemeğe davet ettik. Her oyuncumuzdan bu gece için $ 5 aldık. Ailelerin sezon boyunca çocukları için ne kadar harcadıklarını düşünürseniz bunun hiç de fazla bir para değildir.

3-Bir College Takımının Maçına yada Antrenmanına Katılın. Bu takım oyuncularının maç ve antrenman sahası dışında bir ortamda da bir araya gelmelerini ve takım birliğini sağlar. Bu yolla oyuncular maç yada antrenman izleyerek bir şeyler öğrenme fırsatı yakalarlar.
Ben daha antrenmanını izlemek için bize izin vermeyecek bir coachla tanışmadım.Üstelik çoğu coach maçlarını izlemek için bedava bilet bile verir. Takım içi ilişkileri geliştirmek için takımınızı saha dışında da bir araya getirin, bu takım birliğini geliştirir.Ayrıca coach olarak sizde onların arasına katılarak onlar hakkında daha fazla şey öğrenebilirsiniz.

4- Bir Basketbol Kampında Çalışın Ben kendimi geliştirmek için yaz boyunca bir yada iki basketbol kampında çalışırım. Bu bana diğer coachlarla tanışma ve onların işleri nasıl yaptıklarını öğrenme fırsatı verir.
Benim basketbol hakkındaki birçok iyi fikrim tanıştığım diğer coachlardan geliyor.Yaz kamplarında çevrenizde basketbol hakkında zorlandığınız birçok konu hakkında sorular sorabileceğiniz çok sayıda bilgili coach bulabilirsiniz.
Aynı zamanda bu diğer coaclarla bağlantılar kurmak içinde iyi bir yoldur. Yeni bir iş aramanız gerektiğinde çok sayıda coach tanımanın size faydası olacaktır.

5- Günlük Antrenman Planlarını Oyuncularınıza Verin. Bunu yapmaya birkaç yıl önce başladım ve şimdi başka türlü yapamam. Sezon içerisinde her gün antrenman planını odama asarım.Oyuncular gün içerisinde geçerken gelip kontrol ederler. Bu aynı zamanda oyuncularla formlar (sigorta, maç programı, seyahat programı vs.) dışında iletişim kurmak yada sadece yüz yüze konuşmak için harika bir fırsat yaratır.
Bu oyuncuların o günkü antrenmanda sizin neler beklediğinizi anlamalarını sağlar.Bu ziyaretler aynı zamanda oyuncuların sorumluluklarını ve görevlerini anlamalarına yardım eder.

6-Fon Yaratacak İşler Eski mezunları okula getirin, onları sınıflara dağıtıp eğlenceli bir ortam yaratın.Her coach eski mezunların desteğini arkasında ister ve bu eski oyuncuları kendi tarafınızda tutmak için harika bir yoldur.

7-Yılbaşı Partisi Verin Coach olduğumdan beri bunu her yıl yapıyorum.Adam başı en fazla $5 yada $10’lık hediyeler için isim kurası çekilir.Bu partiye pon-pon kızlar, menejerler, istatistikçiler de katılır bu onların kendilerini takımın bir parçası ve önemli hissetmelerini sağlar.Parti aynı zamanda herkesin saha dışında eğlenmeleri için müthiş bir imkan sağlar.

8-Ortaokul Antrenmanlarına Katılın Bizim okulda ortaokul maçları Ekim ayı gibi erken başlar.Bu bana ortaokul coachlarına yardım etme imkanı tanır.Bu aynı zamanda bana ileride benim takımımda oynayacak oyuncularla yakınlaşma, onları yakından tanıma imkanı verir.Antrenmanlara katılmak size altyapı antrenörlerinin fundamental hareketlerini doğru şekilde öğretip öğretmediklerini değerlendirme imkanı verir.

9- Sezon Sonu Bireysel Değerlendirme Hangi sporda antrenörlük yapıyor olursanız olun bu oyuncu değerlendirmesi bir zorunluluktur. Oyuncuların kendilerinin nerede olduklarını bilmeye ihtiyaçları vardır. Onların eksiklerinin neler olduğunu bilmelerini ve bu eksiklerini gidermek için neleri çalışmaları gerektiğini anlatın.
Biz coaching staff olarak oyuncularımızın değerlendirmesini baharda yaparız.Oyuncularımıza kendilerini değerlendirme formu da doldurturuz. Daha sonra her oyuncuyla 15 den 30 dakikaya kadar, oyuncuların basketbol olarak nerede oldukları ve onlara nasıl yardımcı olabileceğimle ilgili toplantı ayarlarım.
Bu bireysel toplantılar oyunculara sezon dışında kendilerini geliştirme çalışmaları için hedef belirlemede idealdir.

10- Çok Çalışma Şunla yüzleşelim, çok çalışmayı hiçbir şey yenemez . Coach olarak diğer coachlardan daha fazla çalışmaya istekli olmalısınız. Özellikle ailelerle geçirmek zorunda olduğunuz zamanlar size zor gelebilir ama çok çalışmanın yerini hiçbir şey alamaz.
Oyuncularımıza her zaman, herkesin iyi savunma yapabileceğini , bunun için gereken tek şeyin çok çalışma olduğunu söylüyoruz.
İyi bir basketbol programı da her coach tarafından geliştirilebilir, bunun için gereken şey de çok sıkı çalışmadır
__________________
__________________
Dağlara İnsanlara Hayata Meydan Okuyan Asi Yüreğim Sakın Pusuya düşme !!




Ben Atatürk Kızıyım Beni Anlamayanı Bilim Bile Anlamaz Cünkü Ben Atatürk Kızıyım & Osmanlı Torunuyum
Ben Tarih Yazdırırım !!!
Gizem isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
zurna, chat, sohbet, hemen, bağlan,
Zurnachat Tıkla Sohbet-Chat 'e Başla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

zurna | chat | sohbet | chat programı | site ekle | arkadas | Link | sohbet programı | chat odaları | toplist | irc | chat siteleri | chat odaları | chat sayfaları
zurna, chat, sohbet
zurna-chat-sohbet-program-indir-yukle-download


sohbet

Eğlence Sohbet Arkadaşlık

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88